Dyrekcja
Dyrekcja Leśnej Szkoły Puszczyk to osoby, które na co dzień czuwają nad funkcjonowaniem szkoły – od organizacji pracy, przez wspieranie nauczycieli, po tworzenie bezpiecznej, przyjaznej przestrzeni do nauki i rozwoju. Dbają o jakość edukacji, atmosferę opartą na szacunku i współpracy oraz o to, by codzienność szkoły była zgodna z jej wartościami: bliskością natury, indywidualnym podejściem i wspieraniem dzieci w ich samodzielności. To osoby z doświadczeniem, zaangażowaniem i wiarą w to, że dobra szkoła to taka, w której każdy – dziecko, nauczyciel, rodzic – może czuć się częścią wspólnoty.

Agata Rajkiewicz
/ dyrektorka szkoły
Dyrektorka pierwszej polskiej leśnej szkoły, anglistka, kulturoznawczyni oraz specjalistka w zakresie zarządzania oświatą i edukacji spersonalizowanej. Jest absolwentką Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych, a jej ścieżka zawodowa łączy pasję do nauczania, bliskość natury i holistyczne podejście do edukacji.
Do Leśnej Szkoły Puszczyk dołączyła jako jedna z pierwszych nauczycielek, dostrzegając, jak nauka w otoczeniu przyrody wspiera dzieci nie tylko w zdobywaniu wiedzy, ale i w naturalnej regulacji zmysłów. Tworzy rozwiązania edukacyjne, które przełamują schematy, podążają za potrzebami uczniów i czerpią z ponadczasowej mądrości natury. W swojej pracy kieruje się uważnością, autentycznością i budowaniem prawdziwych relacji.
Posiada szerokie doświadczenie w metodyce nauczania, komunikacji i psychologii, a także rozwija swoje pasje poza edukacją, m.in. w projektowaniu terenów zielonych. Prywatnie uwielbia podróże, muzykę, jazdę na rowerze i obserwowanie zorzy polarnej. Najważniejsze są dla niej relacje, rodzina i bliskość z tym, co naprawdę istotne. Wierzy, że szczera, spokojna rozmowa otwiera drogę do porozumienia i wspólnych rozwiązań.
.jpg)
Kinga Michałowska
/ wicedyrektorka szkoły
Pedagog, dla której natura to nieodłączna część codzienności i źródło inspiracji. Wierzy, że przyroda uczy pokory, wrażliwości i równowagi, a każde doświadczenie ma swój sens.
Doświadczenie zdobywała, pracując w placówkach publicznych i niepublicznych – od przedszkoli po szkoły ponadpodstawowe i poradnie psychologiczno-pedagogiczne. Prowadziła zajęcia profilaktyczne, terapię pedagogiczną, wspierała dzieci z niepełnosprawnościami, rozwijała ich kompetencje społeczno-emocjonalne oraz oferowała poradnictwo wychowawcze dla rodziców. Jest absolwentką Uniwersytetu w Białymstoku gdzie ukończyła pedagogikę. Socjoterapeutka, terapeutka pedagogiczna, certyfikowana terapeutka środowiskowa dzieci i młodzieży, a także trenerka Treningu Umiejętności Społecznych, dla której najważniejsze jest wsparcie dziecka adekwatnie do jego potrzeb i możliwości. Posiada kwalifikacje z zakresu zarządzania oświatą.
W Leśnej Szkole Puszczyk dba o dobrostan uczniów, relacje i atmosferę sprzyjającą rozwojowi. Wierzy w edukację opartą na szacunku, współpracy i wspólnym poszukiwaniu rozwiązań.
Grono pedagogiczne
Nauczyciele Leśnej Szkoły Puszczyk to przewodnicy, mentorzy i towarzysze dzieci w ich codziennym odkrywaniu świata. To osoby z pasją do nauczania, otwarte na potrzeby uczniów i gotowe do wychodzenia poza schematy tradycyjnej edukacji. Ich misją jest inspirowanie, wspieranie i tworzenie przestrzeni, w której dzieci mogą rozwijać się w zgodzie ze sobą i naturą.
Kadra edukacji wczesnoszkolnej

Magdalena Wysocka
/ edukacja wczesnoszkolna, mentorka
Pracuje w Leśnej Szkole Puszczyk jako nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i mentorka w grupie Fundament. W swojej pracy wychodzi od relacji – to one są dla niej początkiem wszystkiego. Wierzy w moc rozmowy jako przestrzeni porozumienia, akceptacji i budowania autentycznego kontaktu. Podążanie za dzieckiem oznacza dla niej ciekawość drugiego człowieka i otwartość na jego wyjątkowość.
Z wykształcenia jest pedagożką kulturoznawczą oraz nauczycielką edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej (Uniwersytet w Białymstoku), ukończyła także arteterapię i kierowanie grupami (WSFiZ w Białymstoku). Jej droga zawodowa od zawsze związana była z pracą z ludźmi – dziećmi, młodzieżą, kobietami i seniorami.
Jako wieloletnia animatorka kultury uczyła się pracy ponad podziałami i rozpoznawania potrzeb różnych grup społecznych. Doświadczenie wolontariatu w Monarze zainspirowało ją do zgłębiania arteterapii i zaowocowało autorskim programem arteterapeutycznym dla kobiet.
W pracy z dziećmi stawia na uważność, dialog i edukację opartą na wzajemnym szacunku, która pozwala młodym ludziom stawać się sobą w pełni.

Joanna Klepacka
/ edukacja wczesnoszkolna, mentorka, pedagog specjalny
Od dwóch lat pracuje w Leśnej Szkole Puszczyk, a z jej społecznością jest związana od początków istnienia placówki. Jako nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej, w tym integracyjnej i specjalnej, ma ponad 10-letnie doświadczenie zawodowe. Ukończyła studia z zakresu oligofrenopedagogiki, pracy z osobami z autyzmem, terapii pedagogicznej oraz języka angielskiego w edukacji wczesnoszkolnej.
W pracy szczególną uwagę poświęca emocjom i uczuciom dzieci. Wierzy, że kluczowe jest wspieranie ich rozwoju emocjonalnego oraz pomaganie im w odkrywaniu własnego potencjału. Jej podejście opiera się na indywidualnym traktowaniu każdego dziecka i dostosowywaniu wsparcia do jego unikalnych potrzeb.
Chętnie wykorzystuje nowoczesne technologie jako narzędzie edukacyjne, poszukując mądrych rozwiązań, które wspierają rozwój najmłodszych. Uważa, że piękno tkwi w różnorodności, a jej celem jest, by każde dziecko czuło się ważne i miało przestrzeń do realizowania swoich marzeń.

Joanna Skalimowska
/ edukacja wczesnoszkolna, mentorka, pedagog specjalny, szachy
Naucza edukacji wczesnoszkolnej i pełni rolę mentora grupy Rozumni w Leśnej Szkole Puszczyk. Ukończyła studia magisterskie z pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej na Wydziale Nauk o Edukacji w Białymstoku oraz studia podyplomowe z edukacji, terapii i wspomagania osób ze spektrum autyzmu.
Praca z dziećmi to jej pasja – od opiekunki dziecięcej, przez przedszkole, aż po Puszczyk, gdzie może realizować edukację w bliskim kontakcie z naturą. Wierzy, że naturalne środowisko wspomaga harmonijny rozwój dziecka. Jej podejście opiera się na dostrzeganiu potencjału każdego ucznia i uwzględnianiu jego pomysłów w procesie nauki.
W Puszczyku prowadzi również zajęcia szachowe, które rozwijają logiczne myślenie, analizę, cierpliwość i zasady fair play. Prywatnie pasjonuje się literaturą oraz układaniem wieloelementowych puzzli.

Bożka Piątkowska
/ edukacja wczesnoszkolna, logopedka, doradztwo zawodowe, mentorka
Jest pedagożką, mentorką i edukatorką, która w swojej pracy kładzie nacisk na budowanie relacji – to one stanowią fundament skutecznych działań wychowawczych i edukacyjnych. Jej podejście opiera się na uważnej obserwacji, rozpoznawaniu potrzeb dzieci i dzieleniu się z nimi wiedzą o świecie w sposób bliski i autentyczny.
Z pasji – poszukiwaczka nowych dróg rozwoju, metod pracy i świeżego spojrzenia na edukację. Chętnie angażuje się w działania warsztatowe i projektowe, które stwarzają przestrzeń do kreatywności, wymiany i wspólnego odkrywania. Ceni proces – zarówno w nauczaniu, jak i w relacji z dzieckiem – wierząc, że edukacja to wspólna podróż, w której każda strona ma coś do dania i do nauczenia się.
Jej ukochaną formą twórczości jest makrama – symbol cierpliwości, uważności i pracy z intencją. W codziennej pracy z dziećmi porównuje ją do związywania sznurków: każdy dzień to kolejny węzeł, który prowadzi do pięknego, unikalnego efektu.

Luiza Pawluczuk
/ edukacja wczesnoszkolna, mentorka
Pracuje w Leśnej Szkole Puszczyk jako nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej. Posiada wykształcenie pedagogiczne i wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi, które traktuje jako codzienną przygodę, pełną odkryć, pytań i wzajemnej inspiracji.
W swojej pracy kieruje się przekonaniem, że bezpieczne i uważne środowisko daje dzieciom przestrzeń do swobodnego, radosnego rozwoju. Tworzy dla uczniów solidną bazę do dalszej edukacji, jednocześnie wspierając ich naturalną ciekawość, odwagę w podejmowaniu wyzwań i poczucie odpowiedzialności za świat, który nas otacza.
Jej pasją są podróże – najlepiej te dalekie, z plecakiem i otwartym sercem. To właśnie w nich odnajduje sens odkrywania, który każdego dnia stara się zaszczepiać swoim uczniom.

Paulina Górska
/ edukacja wczesnoszkolna, mentorka - urlop
Pracuje w Leśnej Szkole Puszczyk jako nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej. Jest magistrem edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, a praca z dziećmi od zawsze daje jej radość, satysfakcję i poczucie sensu.
Systematycznie rozwija swoje kompetencje, uczestnicząc w licznych szkoleniach i warsztatach. Posiada szeroki zakres uprawnień, m.in. jako Trener Umiejętności Społecznych Dzieci i Młodzieży, Wychowawca Kolonijny, Terapeuta Ręki oraz Animator Zabaw Dla Dzieci.
W pracy edukacyjnej łączy uważność na potrzeby dzieci z energią i kreatywnością, tworząc atmosferę sprzyjającą rozwojowi, relacjom i dobrej zabawie.
Prywatnie interesuje się wizażem i kosmetyką – posiada wykształcenie technika usług kosmetycznych oraz dyplom wizażysty-stylisty Akademii Make Up Art.

Aleksandra Małaszkiewicz-Kiszko
/ edukacja wczesnoszkolna, mentorka, pedagog specjalny
Od początku swojej drogi zawodowej związana z edukacją alternatywną. Absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach pedagogika specjalna, zarządzanie w oświacie oraz edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna. Certyfikowana nauczycielka Montessori dla najmłodszych dzieci.
Swoją ścieżkę zawodową rozpoczęła w placówce montessoriańskiej, gdzie zrozumiała, jak istotne jest budowanie przestrzeni sprzyjającej samodzielności dziecka i szanowanie jego naturalnego tempa rozwoju. To środowisko nie tylko ukształtowało jej podejście do nauczania, ale również rozpaliło pasję do pedagogiki Marii Montessori.
W pracy z dziećmi kieruje się ważną lekcją: dzieci uczą się najlepiej, gdy mają poczucie sprawczości i swobodę w odkrywaniu świata. Wierzy, że rolą dorosłego nie jest narzucanie gotowych rozwiązań, lecz podążanie za dzieckiem i uważne towarzyszenie mu w odkrywaniu siebie.
Prywatnie mama charakternej trzylatki, dla której – podobnie jak dla swoich uczniów – tworzy przestrzeń pełną swobody, eksploracji i samodzielnych odkryć.
Kadra klas 4-8

Dagmara Widanow-Murawska
/ język polski, mentorka
Pacuje w Leśnej Szkole Puszczyk jako nauczycielka języka polskiego. Łączy pasję do literatury z miłością do przyrody – jest również licencjonowaną przewodniczką po Puszczy Białowieskiej oraz założycielką fundacji i wydawnictwa Biała Wieża.
W pracy z uczniami zachęca do twórczej swobody – zarówno w pisaniu, jak i w eksplorowaniu świata natury. Teksty programowe analizuje z tej bardziej "chrupiącej" strony, inspirując do własnych interpretacji i odważnego podejścia do literatury. Ceni zabawę językiem i eksperymentowanie z formą.
W 2024 roku wspólnie z grupą szkolnych ilustratorek wydała książeczkę pt. Kolorowy duszek, napisaną przez uczennicę klasy piątej – to przykład, jak realnie wspiera dzieci w wyrażaniu siebie i realizacji autorskich projektów. W codziennej pracy stwarza przestrzeń do pisarskich szaleństw, leśnych inspiracji i uważnego czytania świata.

Ewa Nofikow-Dobrodumow
/ język polski, psycholog, mentorka
Jest polonistką, kulturoznawczynią oraz psycholożką z pasją do literatury i inspirujących rozmów o niej. Praca w szkole pozwala jej realizować tę pasję, a także obserwować, jak dzieci stopniowo otwierają się na język i odkrywają jego nieskończone możliwości. Jest również lektorką języka polskiego jako obcego, posiadając odpowiednie uprawnienia i doświadczenie w pracy z obcokrajowcami.
W swojej pracy szczególną wagę przykłada do budowania relacji – uważa, że to właśnie od niej zaczyna się skuteczny proces edukacyjny. Od trzech lat pracuje przede wszystkim ze starszymi dziećmi, pomagając im przygotować się do egzaminu ósmoklasisty. Jej celem jest „odczarowanie” egzaminu, zmniejszenie związanego z nim stresu oraz wzmocnienie uczniów tak, by czuli się pewni swoich umiejętności i dobrze przygotowani na wyzwania. W Leśnej Szkole Puszczyk, oprócz prowadzenia zajęć z języka polskiego, pełni również rolę mentorki, wspierając rozwój osobisty uczniów. Jej motto brzmi: „od relacji do edukacji”, co konsekwentnie realizuje na każdym etapie swojej pracy.
.jpg)
Karola Trzebińska
/ język angielski, mentorka
Prowadzi zajęcia z języka angielskiego, dbając o rozwój kompetencji językowych uczniów i budowanie ich pewności siebie w komunikacji. Jest absolwentką filologii angielskiej Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego i od ponad 20 lat pracuje z dziećmi oraz dorosłymi, dostosowując metody nauczania do ich potrzeb i możliwości.
Jej styl pracy opiera się na motywowaniu uczniów i pokazywaniu, jak język angielski może stać się częścią ich codzienności – od gier i seriali po ulubione piosenki. Wykorzystuje nowoczesne narzędzia, zapewniając stały dostęp do materiałów oraz częste powtórki. Stawia na rozwój wszystkich umiejętności językowych: czytania, słuchania, pisania i mówienia.
Jej celem jest, aby nauka była angażująca i skuteczna, a uczniowie z chęcią wykorzystywali angielski poza szkołą.

Marzena Rusiłowcz-Korur
/ plastyka, technika, mentorka
Prowadzi zajęcia z plastyki i techniki oraz pełni rolę mentorki, rozwijając kreatywność, myślenie analityczne i umiejętności manualne uczniów. Jest absolwentką Liceum Plastycznego w Supraślu, Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu oraz University College of Falmouth w Anglii. Ma wieloletnie doświadczenie zawodowe i akademickie jako projektantka wzornictwa przemysłowego i architektury wnętrz, wykładała m.in. w School of Form w Poznaniu oraz Chongqing Technology and Business University w Chinach.
Na zajęciach stawia na praktyczne warsztaty z różnych technik plastycznych i technicznych, ucząc świadomego projektowania i wrażliwości na sztukę. Uczniowie realizują projekty, np. „Mój pokój marzeń”, od koncepcji po makietę. Najważniejsze jest dla niej, by każde dziecko – niezależnie od umiejętności – odkrywało swój twórczy potencjał, rozwijało odwagę i pasję.

Ewelina Brzozowska-Dmitruk
/ matematyka
Inżynier z pasją do edukacji i praktycznego podejścia do nauki. Jest absolwentką Wydziału Mechanicznego Politechniki Białostockiej oraz doktorem Inżynierii Biomedycznej, specjalizującym się w informatyce medycznej. Posiada szeroką wiedzę z różnych dziedzin – ukończyła liczne kursy i szkolenia, m.in. z dietetyki, masażu, szydełkowania, projektowania przestrzennego czy obsługi druku 3D.
Od lat z pasją przekazuje wiedzę – prowadziła zajęcia akademickie, współtworzyła Epi-Centrum Nauki, a także pracowała jako edukator i popularyzator nauki.
W Leśnej Szkole Puszczyk uczy matematyki, dbając o to, by uczniowie zdobywali nie tylko wiedzę teoretyczną, ale także umiejętności praktyczne przydatne w codziennym życiu. Stawia na kreatywność, otwartość na wyzwania i rozwijanie ciekawości świata. Jest również artystyczną duszą – tworzy rękodzieło, od malowania na drewnie po biżuterię i szydełkowanie. Kocha rowerowe wyprawy i survival, a w zespole szkoły znana jest jako „złota rączka” – potrafi naprawić niemal wszystko. W pracy z dziećmi stawia na tworzenie bezpiecznej i inspirującej przestrzeni, w której rozwój i nauka idą w parze z radością odkrywania.

Eliza Kondzior
/ fizyka, chemia, informatyka, doradztwo zawodowe
Wprowadza uczniów w świat chemii, fizyki i informatyki, stawiając na naukę przez doświadczenie. Dzięki eksperymentom i obserwacjom uczniowie odkrywają prawa przyrody w praktyce, przełamując mit trudności nauk ścisłych i rozbudzając swoją ciekawość świata. Na informatyce rozwija praktyczne umiejętności, pokazując technologię jako narzędzie nauki i życia codziennego, ze szczególnym naciskiem na cyberbezpieczeństwo. Zależy jej na tym, aby uczniowie nie tylko zdobywali wiedzę, ale potrafili też świadomie wykorzystywać technologie oraz dostrzegali powiązania między różnymi dziedzinami nauki.
Jest absolwentką ochrony środowiska oraz biologii na Uniwersytecie w Białymstoku, swoje badania naukowe prowadziła w Instytucie Polskiej Akademii Nauk w Białowieży. Współpracując z międzynarodowymi instytucjami naukowymi, zajmowała się parazytologią, ekologią i analizą danych badawczych, odkrywając pasję do informatyki i programowania. Od lat aktywnie popularyzuje naukę, prowadząc warsztaty, wydarzenia edukacyjne i zajęcia terenowe, dzięki którym dzieci i młodzież w atrakcyjny sposób poznają świat nauk ścisłych oraz dostrzegają ich praktyczne zastosowanie w codziennym życiu.

Ula Onichimiuk
/ wf, edukacja zdrowotna, mentorka
Dba o aktywność fizyczną uczniów, rozwijając ich pasję do sportu i świadomość korzyści płynących z ruchu. Wierzy, że regularna aktywność wspiera nie tylko kondycję fizyczną, ale także dobre samopoczucie i pewność siebie. Jest magistrem Zdrowia Publicznego, nauczycielem wychowania fizycznego oraz trenerem II klasy. Ukończyła również studia podyplomowe z dietetyki, zdobywając szeroką wiedzę na temat zdrowego stylu życia oraz treningu fizycznego, funkcjonalnego i motorycznego.
Na zajęciach co dwa tygodnie wprowadza nową dyscyplinę sportową, zaczynając od badmintona – swojej wieloletniej pasji, przechodząc przez m.in. piłkę nożną, gimnastykę, siatkówkę i lekkoatletykę, a zimą także zabawy na śniegu. Zależy jej, aby dzieci poprzez ruch zdobywały pewność siebie, rozwijały koordynację oraz czerpały radość z aktywności.
Oprócz prowadzenia zajęć chętnie dzieli się swoją wiedzą o zdrowym odżywianiu i wspiera uczniów oraz rodziców w zakresie konsultacji dietetycznych, pomagając budować zdrowe nawyki na co dzień.

Hubert Bajko
/ muzyka
Prowadzi lekcje muzyki, dbając o to, by były one pełne radości i inspiracji. Jego celem jest rozbudzenie w uczniach pasji do muzykowania poprzez grę na instrumentach i wspólne śpiewanie. W trakcie zajęć towarzyszy uczniom dźwięk pianina, akordeonu lub gitary, co sprawia, że muzyka staje się żywym doświadczeniem, a nie tylko teorią.
Swoją przygodę z muzyką rozpoczął już w dzieciństwie, ucząc się gry na pianinie, keyboardzie i akordeonie. Był członkiem Młodzieżowej oraz Miejskiej Orkiestry Dętej w Białymstoku, grając na saksofonie. Ukończył Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina na kierunku Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej i już w trakcie studiów rozpoczął pracę jako nauczyciel muzyki. Doświadczenie zdobywał również jako korepetytor, akompaniator i zastępca dyrygenta w chórach Komendy Wojewódzkiej Policji oraz Politechniki Białostockiej.
Na lekcjach uczniowie nie tylko śpiewają i grają, ale także poznają muzykę z różnych epok, co pomaga im dostrzec jej piękno i różnorodność. Jego misją jest sprawienie, by muzyka stała się dla dzieci przyjemnością, a nie tylko szkolnym obowiązkiem.

Katarzyna Kubicka
/ biologia, język angielski, doradztwo zawodowe, mentorka
Pracuje w Leśnej Szkole Puszczyk jako nauczycielka biologii, doradczyni zawodowa, mentorka i nauczycielka języka angielskiego w klasach 1-3. Ukończyła biologię na Akademii Podlaskiej w Siedlcach (obecnie Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny), a swoją wiedzę przyrodniczą rozwija od lat zarówno w praktyce edukacyjnej, jak i w działaniach terenowych.
Specjalizuje się w ornitologii – rozpoznaje ptaki nie tylko po wyglądzie, ale także po głosach – oraz w botanice, z łatwością identyfikując gatunki roślin nawet w nietypowych warunkach. W pracy z uczniami skupia się na budzeniu ciekawości świata, rozwijaniu uważności na otoczenie i kształtowaniu wrażliwości przyrodniczej.
Jej kompetencje obejmują także obszary związane z doradztwem zawodowym, które realizuje w oparciu o uważne towarzyszenie młodym ludziom w odkrywaniu ich zasobów i kierunków rozwoju.
Prywatnie interesuje się ewolucją, archeologią i historią dawnych cywilizacji. Wolny czas poświęca rysunkowi i fotografii – szukając piękno w detalach i świecie natury.

Andrzej Gąsowski
/ historia, wos, mentor
prowadzi w Leśnej Szkole Puszczyk zajęcia z historii oraz wiedzy o społeczeństwie w klasie ósmej. Jest absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego, a swoje doświadczenie zdobywał w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych.
Specjalizuje się w historii nowożytnej, ze szczególnym uwzględnieniem XVI wieku oraz demografii historycznej. W tym zakresie współpracował m.in. z prestiżową L’École des Hautes Études en Sciences Sociales.
W pracy z uczniami chętnie sięga po różnorodne metody dydaktyczne, które wspierają rozwój kompetencji, wyobraźni i umiejętności uczenia się. Wykorzystuje storytelling, gry edukacyjne i projekty, dopasowując je do potrzeb i możliwości uczniów.
Poza szkołą jego pasją są rowerowe wędrówki – bliższe i dalsze – którymi dzieli się również z uczniami Puszczyka, inspirując do aktywności i poznawania świata z innej perspektywy.
.jpg)
Małgorzata Korniluk
/ przyroda, geografia, WDŻ, mentorka
Pracuje w Leśnej Szkole Puszczyk jako nauczycielka i autorka programu geografii terenowej. Łączy doświadczenie pedagogiczne z pasją do przyrody i edukacji środowiskowej.
Ukończyła Międzywydziałowe Studia Ochrony Środowiska oraz pedagogikę na kierunku Edukacja początkowa z reedukacją na Uniwersytecie Warszawskim. Już podczas studiów prowadziła warsztaty przyrodnicze dla uczniów i nauczycieli we współpracy z organizacjami pozarządowymi.
Pracowała w różnych typach szkół – publicznych, prywatnych i społecznych – w środowiskach miejskich i wiejskich. Ma kwalifikacje do nauczania geografii, wychowania do życia w rodzinie oraz prowadzenia treningów umiejętności społecznych. Ceni edukację praktyczną, opartą na doświadczeniu i pracy w terenie.
W Puszczyku tworzy wspierające środowisko pracy i szkołę opartą na jakości, zrozumieniu i szacunku dla przyrody.

Arthur Merle
/ język francuski
Prowadzi w Leśnej Szkole Puszczyk zajęcia z języka francuskiego, które łączą naukę języka z poznawaniem kultury krajów frankofońskich. Na jego lekcjach nie brakuje humoru, autentycznych kontekstów i żywego kontaktu z językiem – uczniowie uczą się, jak zawołać kelnera („Hep, garçon !”), rozmawiają o muzyce, zwyczajach i kuchni Francji, Belgii, Szwajcarii czy Kanady.
Urodził się w Athis-Mons pod Paryżem, dorastał w otoczeniu dwóch kultur – francuskiej i polskiej. Ta dwujęzyczność od najmłodszych lat ukształtowała jego tożsamość i naturalną ciekawość językową. Oprócz francuskiego biegle posługuje się językiem angielskim i hiszpańskim, zna również alfabet arabski.
Obecnie studiuje zarządzanie we Wschodnioeuropejskiej Akademii Nauk Stosowanych w Białymstoku. Z zaangażowaniem i pasją dzieli się swoją wiedzą, inspirując dzieci do nauki języków i odkrywania świata.
Bienvenue au cours de français à Puszczyk!

Cecylia Leonik
/ język polski, informatyka
Nauczycielka języka polskiego i informatyki z ponad 25-letnim doświadczeniem pedagogicznym. Autorka interdyscyplinarnych projektów edukacyjnych integrujących nowe technologie z tradycyjnymi metodami nauczania. Z pasją animuje działania z zakresu edukacji filmowej, kulturowej oraz medialnej, szczególnie troszcząc się o rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia oraz propagowanie higieny cyfrowej wśród uczniów.
Jest trenerką Treningu Umiejętności Społecznych, Treningu Zastępowania Agresji oraz Edukacji Medialnej. Pasjonatka pracy projektowej. W edukacji kieruje się myślą Janusza Korczaka – „Nie ma dzieci – są ludzie”, co oznacza konsekwentne stawianie podmiotowości ucznia i szacunek do jego indywidualnych potrzeb. Wykorzystuje potencjał edukacyjny, jaki daje kontakt z naturą.
Prywatnie mama dorosłych dzieci: Tosi i Maurycego, pasjonatka aktywnego spędzania czasu na rolkach szybkich oraz rowerze MTB, wierząca, że równowaga fizyczna i mentalna to klucz do skutecznego rozwoju osobistego i zawodowego.

Paweł Matyszewski
/ mentor - urlop, plastyka
Naucza plastyki i pełni rolę mentora w Leśnej Szkole Puszczyk, gdzie wspiera rozwój twórczy dzieci i buduje z nimi relacje oparte na uważności oraz wspólnym doświadczaniu sztuki. Jest artystą wizualnym, tworzącym w obszarze malarstwa, rzeźby, obiektu i działań w przestrzeni publicznej. Jego prace prezentowane były na licznych wystawach indywidualnych i zbiorowych w Polsce i za granicą – m.in. w Galerii Arsenał w Białymstoku, Zachęcie – Narodowej Galerii Sztuki w Warszawie, Galerii Białej w Lublinie, Galerii Le Guern w Warszawie, Muzeum Narodowym w Warszawie i Gdańsku, czy Castor Gallery w Londynie. Laureat wielu prestiżowych nagród i stypendiów artystycznych, w tym Stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz programu „Młoda Polska” Narodowego Centrum Kultury. Jego prace znajdują się w zbiorach instytucji kultury w Polsce i na świecie.
W Leśnej Szkole Puszczyk łączy pasję do sztuki z miłością do natury. Z niezwykłą dbałością tworzy ogrodową przestrzeń szkoły, która zachwyca różnorodnością roślin, barw i struktur. Dzięki jego zaangażowaniu otoczenie Puszczyka staje się nie tylko inspirującą przestrzenią do nauki, ale i żywą galerią natury.

Anna Radziewicz
/ matematyka, mentorka
Doświadczony pedagog z wykształceniem w zakresie pedagogiki wczesnoszkolnej oraz matematyki.
Jej pasja do edukacji i umiejętność pracy z grupą sprawiają, że zajęcia są dla uczniów zarówno zrozumiałe, jak i przyjemne. Ania jest bacznym obserwatorem, co pozwala jej w dostosowaniu metod pracy do indywidualnych potrzeb każdego dziecka.
W wolnym czasie interesuje się sportem i literaturą. W Leśnej Szkole Puszczyk angażuje się w tworzenie unikalnych programów edukacyjnych, łącząc tradycyjne metody nauczania z nowoczesnymi podejściami, takimi jak edukacja w kontakcie z naturą.
Kadra psychologiczno-pedagogiczna

Ula Namiotko
/ pedagog, psycholog, mentorka
Pracuje w Leśnej Szkole Puszczyk jako psycholog, pedagog i mentor, prowadząc trening umiejętności społecznych, mentoring oraz konsultacje dla rodziców i nauczycieli. Wspiera społeczność szkolną poprzez mediacje, animacje i interwencje, pomagając w budowaniu dialogu i wzajemnego zrozumienia.
Od 15 lat jest zawodowo związana z Wydziałem Nauk o Edukacji Uniwersytetu w Białymstoku, gdzie zajmuje się diagnozą i wsparciem terapeutycznym dziecka i rodziny, edukacją międzykulturową oraz regionalną. Ukończyła liczne kursy z zakresu pracy z rodziną, psychokreacji i reintegracji społecznej, a obecnie finalizuje studia psychologiczne o specjalności klinicznej na Uniwersytecie SWPS.
Bliskość natury i praca z ludźmi to dla niej idealne połączenie. Inspirują ją podróże z plecakiem po bezdrożach, a Puszczyk daje jej możliwość łączenia pasji z codzienną pracą.

Tomasz Markowski
/ pedagog specjalny, mentor
Pedagog specjalny, mentor i fotograf, od początku związany z Leśną Szkołą Puszczyk. W swojej pracy realizuje ideę edukacji bliskiej człowiekowi i naturze, wspierając uczniów w ich rozwoju psychologicznym, społecznym i emocjonalnym. Jest absolwentem Lunds Universitet w Szwecji (fotografia), Uniwersytetu w Białymstoku (pedagogika kulturoznawcza) oraz Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych (pedagogika specjalna spersonalizowana). Jego podejście do edukacji opiera się na metodach niesystemowych, outdoorowych i wielowymiarowych, które pobudzają kreatywność oraz indywidualny potencjał uczniów.
Interesuje się nowymi technologiami i ich praktycznym wykorzystaniem w edukacji, dbając jednocześnie o równowagę między światem cyfrowym, a rzeczywistym. Regularnie uczestniczy w szkoleniach dotyczących higieny cyfrowej i bezpieczeństwa w sieci, aby lepiej wspierać dzieci i młodzież w odpowiedzialnym korzystaniu z technologii. Jako fotograf łączy wrażliwość artystyczną z zamiłowaniem do przyrody i ludzi, a inspirację czerpie m.in. z kultury skandynawskiej. W pracy mentorskiej buduje relacje oparte na zaufaniu, szacunku i wierze w potencjał swoich uczniów, dążąc do harmonii między edukacją, technologią i rozwojem osobistym.
Świetlica

Marianna Jankowska
/ świetlica
Marianna Jankowska pracuje w Leśnej Szkole Puszczyk w świetlicy, gdzie tworzy bezpieczną, ciepłą przestrzeń dla dzieci – zawsze gotowa do pomocy, rozmowy i uważnego wsparcia. Od lat związana z edukacją, posiada bogate doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą, które łączy z pasjami: rysunkiem, tańcem, rękodziełem oraz miłością do przyrody. Z wyjątkową troską zajmuje się każdą, nawet najmniejszą roślinką w otoczeniu szkoły, współtworząc przestrzeń pełną zieleni, detali i dobrej energii. Wolny czas chętnie spędza na pieszych wędrówkach i słuchaniu opowieści z zaskakującymi puentami.
Niedawno zadebiutowała jako youtuberka, tworząc kanał Czytanki Marianki, na którym nagrywa autorskie audiobooki dla dzieci. Jej aksamitny, perfekcyjnie wyważony głos można usłyszeć również na antenie radiowej.
Ciepło, cierpliwość i poczucie humoru to cechy, które budują jej codzienną relację z dziećmi. Dzięki zamiłowaniu do pieczenia i tworzenia domowej atmosfery, czas spędzony z nią w szkole czy na obozach wypełniają nie tylko śmiech i rozmowy, ale też zapach świeżego ciasta.